نوشته شده توسط : محمد حسینی

سالهاست که به دلایل مختلفی استخرهای خانگی تعدادشان زیاد شده و در بسیاری از ویلاها میتوانیم طرح  های جذابی از استخر را مشاهده کنیم. برای نورپردازی و روشنایی استخر از لامپ ها و چراغ های مختلفی استفاده میشود که در این مطلب قصد داریم تاریخچه آن را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم.

همانطور که احتمالا میتوانید حدس بزنید، لامپ های رشته ای اولین نوع از چراغ های استخری بودند که میتوانستیم از آنها برای روشنایی محیط اطراف استخر استفاده کنیم. این لامپ های رشته ای معایب مختلف و متعددی داشتند اما تنها گزینه برای روشنایی استخر به شمار  میرفتند. گرم شدن بیش از حد، روشنایی کم، عمر کوتاه، تنها بخشی از معایب این نوع لامپ های استخر به شمار میرفتند.

پس از لامپ های رشته ای، نوبت به لامپ های هالوژنی رسید. این چراغ ها در مقایسه با لامپ رشته ای میتوانستند نور به مراتب بیشتری از خود تولید کنند و روشنایی بیشتری داشته باشند. اما همچنان دمای بالایی تولید میکردند. البته عمر مفید این لامپ ها بیشتر از لامپ رشته ای بود.

بعد از لامپ های هالوژنی، چراغ های LED تولید شدند که میتوان گفت انقلابی در حوزه نورپردازی استخر بوجود آمد. این نوع از چراغ های استخری نور بیشتری تولید میکردند، عمر بسیار بیشتری داشتند، تولید گرما در این نوع از  چراغ ها بسیار کمتر از چراغ های گذشته بود و همچنین یکی دیگر از مهمترین مزایای این چراغ ها، طراحی سکه ای و تخت آنها بود که کمک میکرد طرح های خلاقانه تری در نورپردازی استخر استفاده شود.

در نهایت بعد از چراغ های LED از LED SMD استفاده شد که کمی بهینه تر از نسخه های معمولی تر LED شدند و طراحی تخت تری داشتند.

در حال حاضر برای نورپردازی استخرهای خانگی و عمومی، از انواع چراغ های LED استفاده میشود و چراغ های هالوژنی و رشته ای به طور کامل حذف و از رده خارج شده اند. مجموعه استخرچی به عنوان یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه نورپردازی و روشنایی استخر میتواند سفارشات شما را در این زمینه قبول کند و به بهترین نحو آن را اجرا نماید.

منبع: https://estakhrchi.com/pool-lighting

 



:: برچسب‌ها: ساخت استخر , روشنایی استخر , نورپردازی استخر , نورپردازی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()