نوشته شده توسط : محمد حسینی

در روند ساخت و طراحی استخر معمولا نیاز به تجهیزات مختلفی است که بتواند مراحل مختلف آن را بهبود دهد و در واقع آب موجود در کاسه استخر را از نظر بهداشتی، زیبایی و گرمایشی متعادل تر و مساعد تر نماید. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع این تجهیزات مورد استفاده برای ساخت استخر آشنا کنیم:

پمپ استخر

تقریبا میتوان گفت مهمترین بخش از تجهیزات استخر، پمپ آن است که مسئولیت جابجایی آب در بین المان های مختلف استخر را دارد. پمپ استخر باید طوری انتخاب شود که بتواند در طول شبانه روز حداقل یک باز آب استخر را از سیستم فیلتراسیون عبور دهد و آن را پاکیزه سازد. البته در زمان پرکردن آب استخر هم کارایی پمپ خود را نشان میدهد که میتوان به آن اشاره کرد.

فیلتر تصفیه

در ساخت استخر نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، سیستم تصفیه آن است. قطعا آب استخری که آلوده باشد مناسب شنا کردن نیست و عملا بودن و یا نبودن استخر را بی تفاوت میکند. فیلتراسیون استخرهای شنای خانگی ممکن است از نوع فیلتر شنی و یا سیلیس باشد که بسیار رایج است. در این حالت در یک مخزن نسبتا بزرگ، دانه های شن یا سیلیس ریخته میشود و آب استخر از میان دانه های سیلیس عبور داده میشود تا املاح محلول در آب استخر از آن جدا شود. طبق بررسی های انجام شده، حدود 80 درصد از پروسه تصفیه آب استخر به صورت فیزیکی است و تنها 20 درصد آن از روش شیمیایی یا مکانیکی بهره میبرد.

گرمایش استخر

علاوه بر پمپ و فیلتراسیون استخر شنا، دما آب آن نیز بسیار مهم است. اگر دوس دارید در سرمای زمستان هم از استخر خانگی خود نهایت استفاده و لذت را ببرید، چاره ای جز این ندارید که یک سیستم گازی یا برقی برای گرمایش آن تدارک ببینید. سیستم رایجی که برای گرم کردن آب استخرهای خانگی استفاده میشود، از نوع گازی میباشد (نصب موتورخانه استخر). در این حالت که به اصطلاح پکیج گرمایشی برای استخر شما نصب میشود، میتواند آب استخر، محیط اطراف آن و یا آب مورد استفاده برای حمام استخر را گرم کند که بسته به نوع پکیج گرمایشی خریداری کرده شده میتواند کارایی متفاوتی داشته باشد. لیست قیمت اواع پکیج های گرمایش استخر



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()